woensdag 6 november 2013

Museumrestaurant Naturalis


Vorige week had ik een symposium in Leiden, bij het Naturalis Biodiversity Center. Toen ik mij registreerde was ik nog geen veganist, dus ik heb bij de organisatoren van het symposium nagevraagd of het mogelijk was dat ik veganistisch eten kreeg of dat ik zelf wat moest meebrengen. Zij hebben weer navraag gedaan bij Naturalis en ik kreeg te horen dat ze bij Naturalis veganistisch eten voor me zouden bereiden.

Bij de lunch waren een paar tafels uitgestald met allemaal broodjes, maar niks veganistisch (vlees, vis en eiersalade als beleg). Ik heb toen aan een medewerker gevraagd wat er voor mij geregeld was en een paar minuten later zat ik aan een tafel met een groot bord salade voor mijn neus. Maar niet zomaar wat sla, komkommer en tomaat bij elkaar gegooid. Nee, er was echt moeite voor gedaan en het zag er prachtig uit. Knapperige blaadjes sla met daarbij stukjes/plakjes/reepjes komkommer, wortel, tomaat en paprika en bovenop partjes vijg. Echt hulde, want het was heerlijk! Wel heel erg veel, dus ik heb het helaas niet allemaal opgekregen.

's Avonds hetzelfde verhaal. Voor de andere deelnemers was een buffet, maar ik mocht plaats nemen en ze zouden mijn eten bij mij brengen. De kok zelf kwam aan met twee borden. Op het ene bord lagen aardappeltjes in schil gebakken, rucolasla, witlof en schijfjes tomaat, tofu (denk ik) en rode biet aan een satéprikker. Op het andere bord lag een lekkere couscoussalade. Ik heb de kok natuurlijk bedankt voor de moeite en ik heb heerlijk gegeten die dag. 

Ik weet niet of er standaard veganistische mogelijkheden zijn in het museumrestaurant, maar voor mij was het i.i.g. prima geregeld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten